Obec Klenová
Informace zveřejňované o povinném subjektu
Obec Klenová (dále jen obec) vznikla jako územní samosprávní jednotka v souladu s § 1 a § 2 zákona č. 367/1990 Sb.*), o obcích, v platném znění ke dni 24. 11. 1990 a dle § 4 tohoto zákona vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající, tedy je právnickou osobou ve smyslu § 18 odst. 2 písm. c/ zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku, v platném znění, a to právnickou osobou s plnou právní subjektivitou.
Posláním obce je zajištění veřejné správy na svém území, případně výkon státní správy v územním obvodu, za podmínek stanovených zákony (zejména hlava sedmá Ústavy ČR, a §§ 35-66 zák. č. 128/2000 Sb., o obcích, v platném znění).
*) Zákon 367/1990 Sb., o obcích, byl zrušen; novým zákonem o obcích je zákon č. 128/2000 Sb..
Složení zastupitelstva obce:
Ing. Andrea Baierová - starostka obce
Mgr. Lenka Martinová - místostarostka
Ing. Dana Trefancová - předseda finančního výboru
Rostislav Trefanec - předseda kontrolního výboru
Zdeněk Trefanec - člen zastupitelstva
Václav Toman - člen zastupitelstva
Věra Klasnová - člen zastupitelstva
telefon: 376 392 883 (pouze v úředních hodinách)
mobil: 724 187 665
email: klenova@centrum.cz
ID datové schránky: sn4bhwn
+420 376 392 883 (pouze v úředních hodinách)
+420 724 187 665
email: klenova@centrum.cz
IČ: 00573515 DIČ:CZ00573515
č. účtu: 0821142399/0800
Územní plán obce Klenová - http://www.klatovynet.cz/mukt/fr.asp?tab=mukt&id=8880&burl=&pt=UPU2
Vyhlášky obce - http://www.klenova.cz/vyhlasky
Obec Klenová (dále jen obec) jako povinný subjekt dle § 2 odst.1 zákona je povinna zveřejňovat dle § 5 zákona tyto informace :
a. informace o obci jako právnické osobě
b. organizační strukturu obce a jejích orgánů
c. možnost podávání opravných prostředků proti rozhodování orgánů obce
d. postup obce při vyřizování žádostí
e. přehled nejdůležitějších předpisů
f. sazebník úhrad za poskytování informací
g. výroční správu o poskytování informací za předchozí kalendářní rok
Dalšími informacemi, které obec podle § 5 odst.4 zákona zveřejňuje, jsou usnesení obecního zastupitelstva, platné obecně závazné vyhlášky, rozpočet obce, záměry nakládat s obecním rozpočtem, záměr obce s obecním majetkem. Ostatní informace jsou zveřejňovány dle rozhodnutí orgánů obce, zastupitelstva a starosty v rámci příslušných kompetencí.
Způsob a rozsah zveřejnění informací
Obec zveřejňuje informace těmito způsoby :
a. na úřední desce - usnesení orgánu obce, obecně závazné vyhlášky a rozpočet obce
b. na podatelně obecního úřadu - k nahlédnutí předpisy, možno vyzvednout tiskopisy a formuláře
c. způsobem umožňujícím dálkový přístup ( Internet ) - údaje dle písm. a), dále zadání veřejných zakázek ( mimo zjednodušené zadání ) a prezentaci obce na www stránkách.
Stanovení veřejných registrů
Na obecním úřadě jsou uvedeny a spravovány tyto registry :
a. registr obyvatel
b. evidence plátců místních poplatků
Vzhledem k tomu, že informace v těchto registrech nejsou každému přístupné, nevztahuje se na ně v souladu s § 5 odst. 3 zákona povinnost jejich zveřejnění.
Stanovení doprovodných informací
Doprovodné informace dle § 3 odst. 4 zákona nejsou zveřejňovány automaticky, ale sdělovány při poskytování informací na základě žádosti.
Ochrana údajů
Zveřejňování a poskytování některých údajů může být vyloučeno, nebo omezeno. Děje se tak jen za dodržení podmínek stanovených zákonem.
1. Ochrana utajovaných skutečností - jako informace spadající do režimu utajovaných dle § 17 zákona jsou považovány informace takto označené v seznamu utajovaných skutečností. Za stanovení a označení příslušného stupně utajení v podmínkách obecního úřadu zodpovídá dle zákona 148/1998 Sb. v platném znění starosta obce.
2. Ochrana osobních údajů - osobní údaje, které se nezveřejňují, ani neposkytují, jsou zejména osobní data fyzických osob vedená v informačních systémech dle zák č. 256/1992 Sb. v platném znění (především rodná čísla), informace vypovídající o soukromí občanů dle § 8 zákona a další údaje, které by mohly narušit právo na ochranu osobnosti, přičemž není podstatné, zda se jedná o údaje sdělené žadatelem, jinou osobou, nebo získané v rámci správního řízení.
3. Ochrana obchodního tajemství - údaje sdělené uchazeči o veřejné zakázky při podávání nabídek v rámci všech způsobů zadávání dle zákona č.199/1994 Sb. v platném znění jsou považovány za obchodní tajemství pouze v tom případě, že je za obchodní tajemství uchazeči v nabídkách výslovně označí.
4. Ochrana údajů o majetkových poměrech - jako důvěrné údaje o majetkových poměrech občanů jsou považovány zejména údaje zjištěné při vymáhání nedoplatků při exekučním řízení (správa místních poplatků).
Povinnosti a postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informací
Ústně a telefonicky podané žádosti vyřizují volení zástupci obce a zaměstnanci v rámci své působnosti. Ústní a telefonické žádosti se neevidují ani v případě,že se na ně odpoví písemně. Písemně podané žádosti jsou evidovány dle svého charakteru v podatelně obecního úřadu.
Vyřízení žádosti je možné těmito způsoby :
a. poskytnutím informace - písemnou odpovědí, nebo nahlédnutím do spisu (o tom učiní zaměstnanec záznam),
b. odložením žádosti - je-li žádost neúplná, nebo ji žadatel přes výzvu nedoplnil (o tom učiní zaměstnanec protokol),
c. odmítnutím žádosti - jen formou rozhodnutí s náležitostmi dle § 15 odst. 2 zákona, které vydá zastupitelstvo obce
Je-li proti rozhodnutí podáno ve smyslu § 16 zákona odvolání, je vyřízeno těmito způsoby :
- směřuje-li odvolání proti rozhodnutí v přenesené působnosti,postoupí je pracovník OÚ pověřenému úřadu.
- směřuje-li odvolání proti rozhodnutí v samostatné působnosti, postoupí je pracovník OÚ k rozhodnutí starostovi.
Poskytování informací o životním prostředí se řídí zvláštní právní úpravou dle zákona č.123/1998 Sb., v platném znění.
Obecní úřad Klenová - dále jen obecní úřad
- Žádost o poskytnutí informace lze podat ústně, písemně, prostřednictvím telekomunikačního zařízení.
- Ústní žádosti, na které není vyžadována písemná odpověď, se neevidují. Ústní žádosti, na které je vyžadována písemná odpověď, evidují příslušní pracovníci, kterých se příslušná žádost týká.
- Žadatelem pro účel zákona číslo 106/1999 Sb. je každá fyzická i právnická osoba, která žádá o informaci.
- Písemná žádost je doručena obecnímu úřadu, kde je zaevidována a postoupena příslušnému pracovníkovi, který žádost vyřídí. Žádost je podána dnem, když byla zaevidována na podatelně.
- Z podání musí být zřejmé
- kdo je činí – jméno, příjmení, adresa žadatele, nebo název a sídlo právnické osoby (je-li o informaci žádáno jejím jménem), podpis žadatele; u žádosti podané prostřednictvím telekomunikačního zařízení musí být uvedena rovněž příslušná identifikace žadatele (např. elektronická adresa);
- jaká informace je požadována;
- kterému povinnému subjektu je určena (obecní úřad).
- Neobsahuje-li žádost tyto údaje, není žádost podáním ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb. a obecní úřad žádost odloží.
- V případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil. Neupřesní-li žadatel žádost o 30 dnů, rozhodne zpracovatel o zamítnutí žádosti.
- V případě, že požadované informace se nevztahují k působnosti obecního úřadu, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 3 dnů žadateli.
Lhůty při vyřizování žádostí o informace:
- Poskytnutí informací - do 15 dnů od přijetí nebo upřesnění žádosti
- Prodloužení lhůty pro poskytnutí informací - až o 10 dnů
- Rozhodnutí o odepření informací - ve lhůtě pro poskytnutí informací
- Odkázání žadatele na zveřejněnou informaci - do 7 dnů od přijetí žádosti
- Sdělení o odložení žádosti - do 3 dnů od přijetí žádosti
- Výzva k upřesnění žádosti - do 7 dnů od podání žádosti
- Lhůta k upřesnění žádosti (pro žadatele) - do 30 dnů od výzvy
- Lhůta pro podání odvolání - do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí
- Lhůta pro vyřízení odvolání - do 15 dnů od předložení odvolání odv. orgánu
Lhůtu pro poskytnutí informace je možno prodloužit ze závažných důvodů, nejvýše však o 10 dní.
Závažnými důvody jsou:
- vyhledávání a sběr požadovaných informací v jiných úřadovnách, které jsou oddělené od úřadovny vyřizující žádost,
- vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti,
- konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na rozhodnutí o žádosti, nebo mezi dvěma nebo více složkami povinného subjektu, které mají závažný zájem na předmětu žádosti.
Odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti
- Rozhodnutí o informaci se doručuje do vlastních rukou žadatele.
- Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání ve lhůtě do 15 dnů od marného uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti nebo od doručení rozhodnutí.
- Odvolání se podává pouze písemnou formou a adresuje se na obecní úřad. Odvolání musí obsahovat jméno a příjmení žadatele, v čem je spatřováno porušení zákona, čeho se žadatel domáhá a podpis žadatele.
- V souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 106/1999 Sb. obecní úřad neposkytuje informace, u nichž to stanoví zákon, tj. v případě ochrany utajovaných skutečností (§ 7), ochrany osobnosti a soukromí (§ 8), ochrany obchodního tajemství (§ 9), ochrany důvěrnosti majetkových poměrů (§ 10) a dále v případě dalších omezení práva na informace (§ 11). V souladu s tímto ustanovením (§ 11) obecní úřad stanovil, že neposkytuje informace, které se vztahují výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům povinného subjektu a dále v případě, že jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí úřadu do doby, když se příprava ukončí rozhodnutím.
- Informace se neposkytují elektronickou poštou.
Zákony kterými se řídí obec :
- zák. č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení)
- zák. č. 491/2001 Sb., o volbách do zastupitelstev obcí
- zák. č. 71/1967 Sb., o správním řízení
- zák. č. 200/1990 Sb., o přestupcích
- zák. č. 301/2000 Sb., o matrikách
- zák. č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
- vyhl. MV č. 326/2000 Sb., o způsobu označování ulic a veřejného prostranství
- zák. č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích
- zák. č. 254/2001 Sb., o vodách
- zák. č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu
- zák. č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel
- zák. č. 133/1985 Sb., o požární ochraně
- zák. č. 114/1988 Sb., o působnosti orgánů ČR v sociálním zabezpečení
- zák. č. 37/1989 Sb., o ochraně před alkoholismem a jinými toxikomaniemi
- zák. č. 84/1990 Sb., o právu shromažďovacím
- zák. č. 116/1990 Sb., o nájmu a podnájmu nebytových prostor
- zák. č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách
- nař. vlády ČR č. 475/1990 Sb., kterým se určují pověřené obecní úřady
- zák. č. 564/1990 Sb., o státní správě a samosprávě ve školství
- zák. č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích
- zák. č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech
- zák. č. 185/2001 Sb., o odpadech
- zák. č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání
- zák. č. 482/1991 Sb., o sociální potřebnosti
- zák. č. 553/1991 Sb., o obecní policii
- zák. č. 563/1991 Sb., o účetnictví
- zák. č. 570/1991 Sb., o živnostenských úřadech
- zák. č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení
- zák. č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
- zák. č. 143/1992 Sb., o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a některých dalších organizacích a orgánech
- zák. č. 256/1992 Sb., o ochraně osobních údajů v informačních systémech
- zák. č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků
- zák. č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitostí
- zák. č. 368/1992 Sb., o správních poplatcích
- nař. vlády ČR č. 397/1992 Sb., kterým se stanoví podrobnější úprava vztahů Policie ČR k orgánům obcí a obecní policii
- zák. č. 41/1993 Sb., o ověřování shody opisů nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu obecními úřady a o vydávání ptvrzení orgány obcí a okresními úřady
- vyhl. Min. financí č. 176/1993 Sb. o nájemném z bytu a úhradě za plnění poskytovaná s užíváním bytu
- zák. č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě
- zák. č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek
- nař. Vlády ČR o odměnách členům zastupitelstev
- vyhl. MV č. 231/1996 Sb., kterou se stanoví paušální částka nákladů řízení o přestupcích
- zák. č. 72/1994 o vlastnictví bytů
- zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů
- nař. vlády ČR č. 140/2000, kterým se stanoví seznam oborů živností volných
- vyhl. MV č. 345/2000 o zvláštní odborné způsobilosti
- zák. č. 227/2000 Sb. o elektronickém podpisu
- nař. Vlády ČR 304/2001 Sb., kterým se provádí zák. o elektronickém podpisu
- zák. č. 450/2001 Sb.změny některých zákonů týkajících se veřejné správy
- vyhl. č. 207/2001 Sb, kterou se provádí zákon o matrikách
- zák. č. 320/2001 Sb. o finanční kontrole ve veřejné správě
- vyhl. Min. financí č. 41/2002 Sb. o přezkoumání hospodaření samosprávných celků
- vyhl. Min. financí č. 64/2002 Sb. k provedení zák. č. 320/2001 o finanční kontrole ve veřejné správě
-mzdové náklady-50Kč za započatou 1/2 hodinu práce zaměstnance spojené s vyhledáním informace
-materiálové náklady- 2.-Kč za každou stránku pořizované kopie
-doručovací náklady-poštovné dle platného ceníku
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
V současné době nejsou obcí poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Výroční zpráva za rok 2015 - http://www.klenova.cz/sites/klenova.cz/files/uredni-deska/vyrocni_zprava_za_rok_2015.pdf
Výroční zpráva za rok 2016 http://www.klenova.cz/sites/klenova.cz/files/prilohy/vyrocnizpravazarok2016.pdf
Výroční zpráva za rok 2017 http://www.klenova.cz/sites/klenova.cz/files/prilohy/vyrocnizpravazarok2017.pdf
Výroční zpráva za rok 2018 http://www.klenova.cz/sites/klenova.cz/files/prilohy/vyrocnizpravazarok2018.pdf
Výroční zpráva za rok 2019 http://www.klenova.cz/sites/klenova.cz/files/prilohy/vyrocnizpravazarok…
Výroční zpráva za rok 2020 http://klenova.cz/sites/klenova.cz/files/prilohy/vyrocnizpravazarok2020…
Výroční zpráva za rok 2021 http://klenova.cz/sites/klenova.cz/files/prilohy/vyrocni-zprava-za-rok-…
Výroční zpráva za rok 2022 http://klenova.cz/sites/klenova.cz/files/prilohy/vyrocni-zprava-za-rok-…
Výroční zpráva za rok 2023 http://klenova.cz/sites/klenova.cz/files/prilohy/vyrocni-zprava-za-rok-…